Seguidores

martes, 15 de marzo de 2011

TU, poema de grifoll





(...)



Digueren a l'amic: -On vas?-. -Venc de mon amat-. -On vens?-. -Vaig a mon amat-. -Quant


estaràs ab ton amat?-. -Aitan de temps con seran en ell los meus pensaments.-


(…)


Del “Llibre d’ Amic e Amat” de Ramon Llull



Tengo un idiota dentro de mí, que llora,


que llora y que no sabe, y mira


sólo la luz, la luz que no sabe.


(...)

D’ “El noi de sucre” de Leopoldo María Panero.







TU







Jec esporuguit. Una àliga nocturna

m’ ha pres tota la posta. L’ avern

és un pas d’ ala ultra refined. Ra,

com tots els altres, llegeix Nietsche

i ara es fa el mort amb tanta excusa

que ni s’excusa. Pro plou i plou i plou i

això ens acosta. Tu no jeus esporuguida.

Li tens un punyal reservat al sagrat

entre les còrnies. T’ entro als ulls

que m’ alcen i li arrenco a la rapaç

les mil cent ales. Escups un ram

de nafres al Tànatus i li endolles

el punyal que li devies. -Podria jo

trobar-me al Paradís sent tu a l’ Infern,

que encara em salvaríes-. No sé com

inventar-te l’ invent que jo et voldria,

però m’ és igual, inventaré l’ invent

d’ invitar-te a inventar-me’ l. Sols tu

n’ ets capaç. I després i en regal

que t’ assalti lo viu de lo viu, et duré.

I lo verd fent l’ aire de lianes sent jo

que t’ abraço duent l’ amor com tu

vulgues. Vull aprendre’ n. És això. Tu.









josep grifoll

15 de març de l’ 11

casserrespoblepoema