Seguidores

viernes, 18 de febrero de 2011

fragment d' un poema d' ENRIC CASASSES, del llibre "la cosa aquella"

.


dels 14 anys ja es veia tant

que volien molt que em fes gran

que jo m'hi vaig posar de cul

com si no fos més que un insult

("ells" eren els grans, això estava

claríssim i ningú en dubtava)

¿per què havíem de ser com ells?

¿per què ens havíem de fer vells?

"Va, nen, digues, tu que seràs,

oficinista, capatàs,

policia, mestre d'escola?

¿com te l'empassaràs, la bola

que et farà morir de vell, digues?!"

Doncs protestant, menjant formigues,

fent tantes campanes com pugui,

jugant amb tot el que es bellugui,

dels jocs de la gent gran en passo,

m'estimo més fer de pallasso

de patufet o d'arlequí

i escriure't versos des d'aquí

(on sigui sóc al teu costat)

sobre la lluna de Bagdad