Seguidores

viernes, 30 de agosto de 2013

ERA. griFOLL

 “Tita dreta no creu en Déu.”
“Dels pecats del piu, Déu se'n riu, i dels pecats de la xona, la Marededéu els perdona.”
populars

ERA


Vinc a l’ era, que vull pols, duc pa sec al sac
i ben lligat, Iris nua llepa la pell a un siri ,una galta
a cada cuixa i la llengua a la deriva; cos de fada,
que fa de cos, diu si si, diu no no, diu ja ja,
diu dons que, diu dons mira, diu dons ves,
diu no res. Pro a mi sí, que re mi fa si fa sol
o si no en fa. Una bona capa tot ho tapa
i jo només vull pols de quan de genollons
genollons, collia collia, de genollons genollons,
collia codonys; de genollades, codonyades,
i amb els dits, codonys collits. I codonys,
quant més m'agenollava, més codonys trobava,
més m'ajupia, més codonys collia,
mes tot era ço que era, ara sols torno a ser a l’ era
vull pols i ningú se n’ entera, vull dir polseguera;
aigua vaig esperar i tard vaig sembrar, i sense suors
farines no es saquen, pols d’ ordi ni re per menjar.
Faré llepant-te la pols dels genolls de quan ‘navem
a l’ hort a collir tants dallonses, codonys i daixonses
de joves per sota els rellotges i el pes de les coses,
que dels pecats del piu, Déu se’ n riu, i dels pecats
de la xona, la Marededéu els perdona. I tu
què me' n dius?



griFOLL