Seguidores

domingo, 19 de mayo de 2013

"POETES IMMORTALS", de JOAN VERGÉS




POETES IMMORTALS
( Joan Vergés)

Hi ha poetes
que es diuen immortals
perquè res no els afecta.
Planxats i clenxinats
tenen dolços esclats
i fan el seu paper
de poetes de bé.

Hi ha poetes
que es diuen intemporals
i només els captiva
la rosa,
l’ alosa
o una paraula viva.

I si parlo d’ això
és perquè hi ha poetes
que es diuen immortals
perquè toquen timbals
i trompetes.

Jo els conec
de quan era un noiet.
Una tarda,
armats dels instruments,
em van venir a buscar
i vam anar tots junts
a la casa de la vila.
Recordo l’ espinguet,
i les roses a la paret,
i la música del sonet,
el vi ranci, i el pastisset,
i el somriure de l’ alcaldessa.

No vaig tornar-hi més.
Deu ser per això
que, quan em troben pel carrer,
certs poetes immortals
no em saluden.

JOAN VERGÉS


aquí una mica + :